مقاومت شورای شهر در برابر خواسته زاکانی

کدخبر: ۶۷۰۷۹۰
اقتصادنیوز: انحلال شرکت یادمان سازه در صحن شورای شهر تهران رای نیاورد. فعالیت سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری در شهرداری مشروط به انحلال این شرکت و جایگزینی این سازمان بود .
مقاومت شورای شهر در برابر خواسته زاکانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، ناصرامانی عضو شورای شهر تهران به اکو ایران می‌گوید :از همان ابتدا که لایحه تاسیس سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری به شورا آورده شد نگرانی برای فعالیت سازمان فاوا که یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌ها در شهرداری تهران است به وجود آمد و معتقد بودیم ماموریت‌های سازمان جدید می‌تواند بخشی از ماموریت‌های این سازمان باشد . اما ایجاد این سازمان و اساسنامه آن در شورای رای آورد .

او ادامه می دهد :‌وزارت کشور تاکید داشته برای آن که توسعه تشکیلاتی در شهرداری ایجاد نشود و تاکید کرد شهرداری یکی از شرکت های خود را منحل و سازمان جدید تشکیل شود و شهرداری به این دلیل لایحه انحلال یادمان سازه که یکی از شرکت های مهم شهرداری است و یکی از نماد های پایتخت بعد از انقلاب یعنی برج میلاد را ساخته به شورا آورد که شورا با انحلال آن مخالفت کرد .

امانی درخصوص این که طی یک سال گذشته وظایف یادمان سازه به سایر بخش های شهرداری واگذار شده و عملا یادمان سازه منحل شده است هم توضیح داد : این انحلال غیررسمی غیرقانونی بوده ودلیل غیر قانونی بودن آن این که شهرداری این لایحه را به شورا آورد .

به گفته این عضو شورای شهر تهران سابقه نداشته است که وزارت کشور مجوز یک ساله برای ایجاد یک سازمان به شهرداری‌ها بدهد .

امانی درخصوص انتصاب سرپرست برای سازمان فن آوری‌های نوین هم گفت : این سازمان با توجه به شروط وزارت کشور از نظر شورا درحال حاضر غیرقانونی است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید