اقتصادنیوز بررسی کرد؛

واکنش رهبر معظم انقلاب به ۴ عملیات تروریستی خونین+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۶۳۴۲۹
اقتصادنیوز: شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در بامداد چهارشنبه دهم مردادماه، واکنش‌های بسیاری را در پی داشت؛ در مهمترین واکنش به این ترور که در تهران به وقوع پیوست، رهبر معظم انقلاب از مجازات سخت سخن گفتند و خونخواهی او را وظیفه دانستند. این ترور پس از تجاوز خونین اسرائیل به دفتر کنسولگری ایران در دمشق، دومین تجاوز علیه تمامیت ارضی ایران به شمار می‌آید.
واکنش رهبر معظم انقلاب به ۴ عملیات تروریستی خونین+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در میانه اتفاقات متعدد نیمه نخست سال ۱۴۰۳ ایران، دو حادثه تروریستی ابعاد امنیتی گسترده‌ای در پی داشته است؛ نخست حمله ۱۳ فروردین ماه اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که با حمله گسترده پهادی و موشکی ایران به اسرائیل همراه شد و دیگری، ترور خونین بامداد امروز چهارشنبه که به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران انجامید.

اگرچه این دو عملیات تروریستی به فاصله کمتر از ۵ ماه از یکدیگر و به عاملیت اسرائیل صورت گرفت اما علاوه بر این، دو عملیات تروریستی مهم دیگر نیز علیه چهره‌های نظامی امنیتی جمهوری اسلامی ایران در ۵ سال گذشته رخ داده است؛ ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در بغداد که ۱۳ دی‌ماه ۹۸ ایران، خاورمیانه و جهان را در شوک فرو برد و دیگری، ترور محسن فخری زاده دانشمند حوزه دفاعی در آذرماه ۱۳۹۹ در خاک ایران.

فارغ از ابعاد و واکنش‌های گسترده به چهار عملیات تروریستی یادشده، واکنش رهبر انقلاب قابل توجه بوده است؛ موضوعی که راهبرد ایران در واکنش به حوادث یادشده را ترسیم کرده‌ است.

اقتصادنیوز در این اینفوگرافیک به مرور فرازهایی از پیام‌های رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به هر یک از عملیات‌های تروریستی فوق پرداخته است.

IMG_20240731_222918_921

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید