برای دفعه اول به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟

کدخبر: ۵۸۵۰۹۴
سفر به کوهستان‌های برفی سوئیس یا شب‌نشینی‌های عاشقانه در کنار رود سن در فرانسه یا حتی رقص و آواز در کنسرت‌های شبانه بارسلونا اسپانیا؛ شما اول به کدام کشور اروپایی سفر می‌کنید؟!

 وقتی صحبت از سفر به کشورهای اروپایی باشد، انتخاب مقصد اولین و شاید سخت‌ترین قدم برای همه ما است. گاهی هوای آفتاب‌گرفتن در سواحل بارسلونا را در سر داریم، اما دلمان پیش شب‌های روشن و درخشان پاریس، زیر برج ایفل، جا مانده است و نمی‌دانیم اول به کدام کشور اروپایی سفر کنیم؟ 

در انتخاب مقصد، عوامل زیادی تاثیر دارد؛ از بودجه شخصی گرفته تا شرایط آب و هوایی، نوع جاذبه‌ها و حتی شرایط حمل‌ونقل و اقامت! اما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای شرکت در تور اروپا، شرایط دریافت ویزای شنگن کشور مقصد است. کشورهای اروپایی، قوانین خاص خود برای ارائه ویزای توریستی شنگن به بازدیدکنندگان خود دارند؛ تا جایی که شرایط سخت برخی از آن‌ها، شما را از سفر به آن کشور منصرف می‌کند یا ترس از ریجکت‌شدن ویزا، باعث می‌شود برای مدت‌ها قید اروپاگردی را بزنید.

اگر سفر اولی هستید (یا حتی ویزای شنگن را قبلا دریافت کرده‌اید) توصیه می‌کنیم که حتما توسط آژانس مسافرتی و در قالب تورهای گروهی برای سفر به اروپا اقدام نمایید زیرا با توجه به اعتبار آژانس، شانس شما برای دریافت ویزای شنگن بالاتر خواهد بود. در ادامه بهترین مقاصد اروپایی که شرایط سفر توریستی به آن‌ها امکان‌پذیر است را به شما معرفی می‌کنیم.

۵ مقصد اروپایی برای سفر اولی‌ها

فرانسه، مهد تاریخ و تمدن اروپا

فرانسه، اولین پیشنهاد ما به شماست برای اروپاگردی؛ می‌گویید چرا؟ برج ایفل، کلیسای زیبای نوتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)، معبد پانتئون (Panthéon) با گنبد باشکوهش، کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle)، کاخ ورسای و ده‌ها جاذبه دیدنی دیگر، همگی در مهد فرهنگ، تاریخ و تمدن اروپا، یعنی فرانسه، جمع شده لست. اوج تاریخ و هنر جهان را می‌توانید در موزه لوور تماشا کنید؛ جایی که تابلو مونالیزا با همان چشمان نافذ و لبخند مرموزش منتظر شماست و بازدید از سنگ‌های باشکوه تخت جمشید در قسمت تاریخی ایران باستان، باعث می‌شود تا بار دیگر به ایران و ایرانی‌‌ بودن خود ببالید.

اما به جز این جذابیت‌ها، دیگر چه دلایلی فرانسه را به انتخاب اول سفرهای اولی‌‌ها تبدیل کرده است؟ یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تور فرانسه نسبت به سایر مقاصد اروپایی، این است که سفارت فرانسه سخت‌گیری‌های کمتری نسبت به سایر سفارت‌های اروپایی در ارائه ویزای شنگن دارد. اصل گذرنامه و شناسنامه، گردش سه ماهه حساب، مدارک شغلی، از مهم‌ترین مدارکی است که برای دریافت ویزا فرانسه به آن نیاز دارید. به همین دلیل، اگر سفر اولی هستید و می‌خواهید با مدارک و دغدغه کمتری ویزای شنگن خود را دریافت، در سفر به فرانسه شک نکنید. 

بارسلونا اسپانیا، لذت زندگی شبانه 

شهری را تصور کنید‌ که همیشه صدای موسیقی و آواز از کوچه‌ و‌ پس کوچه‌های آن به گوش می‌رسد؛ شهری که سکوت شب و خواب شبانه در آن معنی ندارد و در هر گوشه‌ای از آن زوج‌ها‌، کودکان‌، مردان و زنانی را می‌بینید که به زیبایی در کنار هم می‌رقصد؛ بارسلونا به رویای شما رنگ‌ و بوی واقعیت می‌بخشد. 

بارسلونا، پربازدیدترین شهر اسپانیا است که نام آن با شاهکارهای معمار معروف، آنتونی گائودی، گره خورده است. بناهایی خارق‌العاده با دیواره‌های مواج و پنجره‌های بیضی شکل و پارک‌های حیرت‌انگیزی که هیچ‌وقت تصورش هم نمی‌کردید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر این، شاهکارهای معماری گوتیک در کوچه و خیابان‌های شهر و کلیساهای کاتولیک حیرت‌انگیز و غول‌پیکر که ساگرا فامیلیا (La Sagrada Familia) گل سر سبد آن‌هاست، سفری مملو از تجربه‌های ناب برای‌تان رقم می‌زند. اما سواحل بارسلونا، بهترین مکان برای رفع خستگی روزانه پس از گشت‌وگذار در یک روز گرم تابستانی است. 

دریافت ویزا شنگن از سفارت اسپانیا کمی سخت‌تر است و ارائه مدارک ضروری مانند سند مالکیت، از مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شود که گردشگران را از سفر به بارسلونا منصرف می‌کند. با این حال، اگر از کسانی هستید که می‌توانید همه مدارک مورد نیاز ویزا اسپانیا را فراهم کنید؛ حتماً شانس خود را برای شرکت در تور اسپانیا گروهی امتحان کنید.

سوئیس، اسکی در کوهستان‌های برفی 

سوئیس را هر موقع از سال که ببینید زیباست؛ فرقی نمی‌کند فصل درآمدن شکوفه‌ها در بهار باشد یا زمانی که برف همه زمین را سفید پوش کرده. 

مگر می‌شود قید دیدن کوه‌های آلپ و کوهستان‌های سوئیس را در زمستان زد؟ کوهستان‌های برفی سوئیس، یکی از زیباترین چشم‌اندازهایی است که می‌توانید در زمستان سرد اروپا ببینید؛ منظره‌ای زیبا که با تفریحاتی مانند اسکی روی برف یا تله‌کابین سواری بر فراز درختان تنومند و سفیدپوش، شما را به وجد می‌آورد. اما این تنها انتخاب شما برای سفر به سوئیس نیست. 

سوئیس در فصل بهار و تابستان، مانند یک تابلوی نقاشی از سرسبز‌ترین دشت‌ها و  دریاچه‌های زلال، می‌درخشد؛ قطار کوهستان اوتیلبرگ (Uetliberg) سوت‌زنان منتظر شماست تا شما را به یکی از زیباترین مسیرهای کوهنوردی در میان جنگل‌های سرسبز ببرد. کمی آن طرف‌تر، تپه گورتن (Gurten) در برن نیز با منظره کوه‌های آلپ هوش از سرتان می‌برد. در سفرتان شرکت در تورهای کروز در دریاچه ژنو و لوسرن را هم از یاد نبرید.

خوشبختانه پس از سفر هیات گردشگری سوئیس به ایران و بررسی پتانسیل گردشگران ایرانی، 5 آژانس گردشگری از جمله ایوار به عنوان نماینده فروش مستقیم تورهای سوئیس انتخاب شدند. بنابراین شما می‌توانید بدون دغدغه، مدارک خود را به ایوار بسپارید و برای تورهای تک و ترکیبی سوئیس آماده شوید.

پراگ، عروس اروپا

پراگ، یک انتخاب ایده‌آل برای داشتن سفری کوتاه و ارزان به یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است. سفر به پراگ به اندازه سفر آلیس به سرزمین عجایب، حیرت‌انگیز است؛ خانه‌های رنگی، خیابان‌های چراغانی و سنگ‌فرش‌شده، رودخانه‌ای که همیشه مملو از کشتی‌های کروز تفریحی است و سقف‌ها و برج‌های نوک‌تیزی که به دوران معماری باروک برمی‌گردد، پراگ را به عروس اروپا تبدیل کرده است. 

قدم زدن در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، شما را به سال‌های دور اروپای شرقی می‌برد. قلعه پراگ و پل چارلز، کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پل (Cathedral of Saints Peter and Paul)، میدان شهر قدیم پراگ، قلعه پراگ و ساعت نجومی پراگ، از جاهای دیدنی این شهر خاطره‌انگیز است. علاوه بر این، برای گرفتن ویزای جمهوری چک در قالب تور، دردسر چندانی نخواهید داشت و می‌توانید برای گرفتن ویزا از سفارت چک اقدام کنید.

ایتالیا، شکوه رم باستان 

اروپاگردی بدون سفر به ایتالیا و چشم‌دوختن به گنبد آجری کلیسای سانتا ماریا دل فیوره (Duomo di Firenze) در فلورانس؟ اصلا فکرش را هم نکنید! شوق چشیدن طعم پیتزاهای ایتالیایی، تماشای غروب آفتاب از میان طاق‌های آمفی‌تئاتر کلوسئوم (Colosseum) و آرزوی قایق‌سواری و عبور از پل‌های سنگی ونیز، هر ساله به عاشقان ایتالیا می‌افزاید‌. خیابان‌های قدیمی، جزیره‌های زیبا، منظره‌های ساحلی چشم‌نواز، آثار هنری و تاریخی ایتالیا و گالری‌های هنری آن را باید بارها بارها دید و هر بار محسور شد.

در سفر به ایتالیا، پس از پرسه زدن در میدان کولوسئوم (Colosseum)، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر امپراتوری روم، عکس گرفتن با برج کج پیزا (Torre pendente di Pisa) و معبد پانتئون (Pantheon) در رم، خود را به گراند کانال (Grand Canal) و پل ریالتو (Rialto) در ونیز برسانید و بعد از گشت‌وگذار در میدان سینیوریا (Piazza della Signoria) در فلورانس، خستگی شیرین سفر را با استراحت در سواحل میلان رفع کنید‌.

اگرچه سفر به ایتالیا و بازدید از کلیساها، معابد و مجسمه‌های رومی، آرزوی خیلی از ماست، اما شرایط دریافت ویزا، نکته‌ای است که نباید از یاد ببریم. سخت‌گیری‌های ایتالیا در ارائه وقت سفارت باعث شده تا بسیاری از تورهای ایتالیا به صورت ترکیبی با دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا یا سوئیس برگزار شود.

آیا هنوز برای انتخاب اولین مقصد خود در اروپا مردد هستید؟

آژانس ایوار به واسطه بیش از 20 سال سابقه اجرای مستقیم تورهای اروپایی، می‌تواند راهنمای شما برای تجربه یک سفر رویایی به اروپا باشد. برای اطلاع از قیمت و مدارک تورهای اروپا می‌توانید به وبسایت ایوار به آدرس eavar مراجعه کرده یا برای مشاوره سفر با واحد فروش ایوار به شماره 02191009100 تماس حاصل نمایید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی