تخلیه و بارگیری 256 هزارتن کالای اساسی در این بندر+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۶۳۲۶
اقتصادنیوز: معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی و معدنی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه، بارگیری و نیز ترانزیت شده است.
تخلیه و بارگیری 256 هزارتن کالای اساسی در این بندر+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میثم محمدی‌نژاد روز چهارشنبه افزود: در این مدت ۸۰ کشتی تجاری محموله‌های خود را در اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کرده‌اند.

وی بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۹ هزار و ۷۷۰ تن کالاهای اساسی شامل؛ انواع غلات و دانه‌های روغنی از طریق بندر کاسپین وارد کشور شده است که در مقایسه با میزان ۴۴ هزار و ۷۰ تن سال گذشته در این زمان ۱۲۶ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر، کالاهای موردنیاز واحدهای تولیدی از جمله روغن خام خوراکی و نهاده‌های دامی را از بندر کاسپین به سراسر کشور حمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اتصال بندر کاسپین به راه‌آهن سراسری در خردادماه امسال موجب شد تجار، صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این بندر و استفاده از ظرفیت آن برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا نشان دهند.

خبر مرتبط
ماجرای مرگ ماهیان در تالاب انزلی چه بود؟

اقتصادنیوز: به گفته رئیس اداره محیط زیست شهرستان بندرانزلی، بازرسی‌های میدانی و نمونه برداری کارشناسان محیط زیست نشان داد کاهش میزان DO اکسیژن محلول در آب به ۱.۱ میلی گرم بر لیتر علت این مرگ و میرها است.

محمدی نژاد ادامه داد: بندر کاسپین می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بازار و افزایش حمل کالا از مسیر کریدورهای تجاری عبوری از منطقه آزاد انزلی داشته باشد.

راه‌آهن رشت - کاسپین ۳۱ خردادماه جاری با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری بهره برداری شد و اسکله رو - رو مجتمع بندری کاسپین نیز به‌صورت همزمان در مدار تخلیه و بارگیری کالا قرار گرفت تا زمینه تسریع و تسهیل در فرایندهای نقل‌وانتقال کالا از طریق نخستین منطقه آزاد شمال کشور فراهم شود.

اسکله رو - رو مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریل سراسری است اسکله‌ای سه منظوره با قابلیت خدمات‌رسانی کامیونی، تخلیه و بارگیری کشتی‌های فله‌بر و جنرال کارگو است که می‌تواند توان مجتمع بندری کاسپین را در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین‌المللی افزایش دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید