چینی ها در اردبیل بیمارستان می‌سازند+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۱۶۱۲
اقتصادنیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی اردبیل که با کمبود اعتبارات و منابع روبه‌رو است، قرار است با همت سرمایه‌گذاران چینی احداث و راه‌اندازی شود.
چینی ها در اردبیل بیمارستان می‌سازند+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علی محمدیان عصر دوشنبه در نشست امضای تفاهمنامه احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی با مشارکت چینی‌ها در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده و به دلیل نبود منابع و ردیف‌های اعتباری فاقد پیشرفت مطلوب است، تصمیم گرفتیم تا در قالب تهاتر نفت این بیمارستان را چینی‌ها احداث و تحویل دهند.

وی تصریح کرد: بیمارستان یک‌هزار تختخوابی سینای اردبیل می‌تواند بخش عظیمی از کمبود تخت بیمارستانی را جبران کند که در این زمینه امیدواریم در مدت زمان تعیین شده شاهد احداث و راه‌اندازی این پروژه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در مدت سه سال قرار است 14 هزار و 500 میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای این پروژه سرمایه‌گذاری انجام شود تا پروژه با تجهیزاتی مناسب به بهره‌برداری برسد.

محمدیان نیاز استان را به سه هزار و 700 تخت بیمارستانی یادآور شد و افزود: 2 هزار و 400 تخت بیمارستانی فعال داریم و مابقی نیاز به تجهیز و راه‌اندازی با کیفیت و مناسب است.

خبر مرتبط
تحول در منطقه آزاد تجاری استان اردبیل/ این منطقه صادرات‌محور می‌شود

اقتصادنیوز: مدیر منطقه آزاد تجاری استان اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل صادرات و گمرک محور خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 60 درصد تخت‌های بیمارستانی استان نیز به دلیل شرایط بیمارستانی فرسوده و کهنه مستهلک شده و باید به شرایط نوسازی برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی را در کنار بیمارستان نجف‌زاده و 200 تختخوابی خیران جبران‌کننده بخشی از این کمبودها اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم در سریعترین زمان این بیمارستان تکمیل و مراحل راه‌اندازی آن را شاهد و نظاره‌گر باشیم.

محمدیان اضافه کرد: به صورت مستمر احداث بیمارستان 450 تختخوابی نجف‌زاده را با پیشرفت مناسب انجام می‌دهیم و در کنار آن احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی می‌تواند ظرفیت و بستر خوبی را در جبران کمبودها در این حوزه رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این بیمارستان بزرگ در 2 فاز طراحی شده که فاز اول آن مجتمع بیمارستانی به ظرفیت 540 تخت و در بخش دیگر فازهای تخصصی این بیمارستان نیز هدف‌گذاری شده که امیدواریم در مهلت تعیین شده با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی اجرایی و عملیاتی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید