شتاب احداث مسکن محرومین در این استان

کدخبر: ۶۴۴۵۱۲
اقتصادنیوز :معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از احداث هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن محرومان طی سه سال در استان خبر داد.
شتاب احداث مسکن محرومین در این استان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی امسال باید زمین مورد نیاز احداث ۵۰۰ واحد از هزار و ۴۵۰ واحدی مسکن محرومین را تامین کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد. وی اضافه کرد: بنیاد مسکن گیلان قطعه زمین هایی را در شهرهای شفت، فومن و بندرانزلی برای احداث ۱۲۳ واحد از راه و شهرسازی تحویل گرفته است که اکنون در مرحله اخذ پروانه است.

وی تصریح کرد: طبق فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ این بنیاد باید برای ساخت مسکن محرومان اقدام کند و در دولت سیزدهم هم ساخت مسکن برای این اقشار را طی سه سال متوالی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار داده ایم، راه و شهرسازی نیز ملزم به تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدهاست.

بابایی ادامه داد: راه و شهرسازی قطعه زمین ۸۰۰ متری را در شهر رشت تامین کرد و در اختیار بنیاد مسکن قرار داد که اکنون در مرحله طراحی برای احداث ۳۶ واحد مسکونی است.

وی یادآوری کرد: در شهر شفت نیز ۲ قطعه زمین از راه و شهرسازی دریافت شد که هم اکنون طراحی آن آغاز شده و در مرحله اخذ پروانه است و امیدواریم بزودی با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گیلان اظهار کرد: منابع مالی این پروژه ها توسط خیرین، حساب ۱۰۰ امام، بنیاد مسکن، بانکهای عامل و رسالت وسهم آورده متقاضی تامین می شود که امیداوریم با تامین منابع بزودی این پروژه ها را به سرانجام برسد.

بابایی اضافه کرد: پروژه بعدی در شهر فومن است و زمینی که در این شهر از راه و شهرسازی دریافت شده در مرحله طراحی و اخذ پروانه است. در شهر بندری انزلی هم زمین مناسبی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت تا مسکن محرومین مورد حمایت واقع شود.

وی ادامه داد: زمین مورد نیاز ۱۸۸ واحد نیز از سوی راه و شهرسازی تهیه شده که تحویل بنیاد مسکن خواهد شد. مسکن محرومین در شهر شفت نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی بزودی به جامعه هدف حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تحویل می شود.

وی تاکید کرد: در شهر شفت ۴۰ متقاضی ثبت نام شده داریم که امیدواریم بتوانیم این افراد را در قالب پروژه مسکن محرومین ساماندهی کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید