شهردار این کلان‌شهر در آستانه استیضاح قرار گرفت

کدخبر: ۶۵۲۵۳۲
اقتصادنیوز: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ترک‌فعل شهرداری در سیل اردیبهشت از شهردار سؤال کردند که از ارائه توضیحات او قانع نشدند اما فرایند استیضاح شهردار را تا یک ماه مسکوت گذاشتند.
شهردار این کلان‌شهر در آستانه استیضاح قرار گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به اعضای شورا و شهردار اظهار داشت: تذکر اول من به خودم و همکارانم است چرا که قسم یاد کردیم وظایف خود را به‌نحو احسن انجام دهیم و عدالت و انصاف را در همه زمینه‌ها در نظر داشته باشیم اما امروز برخی همکاران ما در برابر اعمال شهردار و عملکرد شهرداری سکوت کرده‌اند.

وی افزود: تذکر دوم من به رئیس شوراست چرا که موضوعات مختلفی در صحن به شهردار تذکر داده می‌شود، اما شاهد پیگیری رئیس شورا نیستیم و  تذکرات جلسات گذشته هنوز وصول نشده است.

دبیریان  خطاب به شهردار مشهد اظهارکرد: جناب شهردار خواهش می‌کنیم طوری کار کنید که مجبور نباشیم هر هفته به شما تذکر دهیم. مدیران شهرداری قبول دارند که شما فرد بسیار ضعیفی هستید چرا که دغدغه مسائل شهر را ندارید و به حواشی فکر می‌کنید؛در موضوع سیل با جان مردم بازی و کوتاهی کردید. باید گزارشات را اعلام کنید، اما دارید کوتاهی می‌کنید؛ ما در برابر قصورات شهرداری در موضوعات مختلف به ویژه سیل که جان هموطنان ما به خطر افتاد، کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای شهر مشهد افزود:شهردار باید تا چند روز آینده اقدامات نکرده خود در زمینه سیل را اعلام کند تا ببینیم باید پیگیری قضایی شود یا مدل دیگری رفتار کنیم.

محمدرضا قلندرشریف‌، شهردار مشهد نیز در پاسخ به سؤال عضو شورای شهر در خصوص حادثه سیلاب اخیر در مشهد، اظهارداشت: حادثه‌ای اتفاق افتاد و بارانی بارید که براساس نظر رسمی سازمان هواشناسی در جلسه ستاد مدیریت‌بحران استان در حضور معاون‌اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور دوره بازگشت آن 200ساله بود.

وی افزود: هشدار صادر‌شده، هشدار نارنجی بود؛ در حالی که برای بارندگی‌های با دوره بازگشت 200ساله باید هشدار قرمز صادر می‌شد. در روز 26 اردیبهشت، بارندگی 40دقیقه‌ای 38.5 میلی‌متری، بیش از دوره بازگشت 200ساله بود و در روز 29 اردیبهشت نیز 22 میلی‌متر بارندگی در 15 دقیقه اتفاق افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی