تیر ایالات متحده به هدف نخورد/عبور هواوی از سد تحریم‌های آمریکا

کدخبر: ۶۶۳۳۴۴
اقتصادنیوز: در حالی که ۵ سال پیش دولت آمریکا با هدف حذف شرکت هوآوی چین از بازار تجهیزات مخابراتی جهان، این شرکت را تحریم کرد اما هواوی قوی‌تر از گذشته به حضور خود در سطح بین المللی ادامه داده است.
تیر ایالات متحده به هدف نخورد/عبور هواوی از سد تحریم‌های آمریکا

 در حالی که ۵ سال پیش دولت آمریکا شرکت هوآوی چین را تحریم کرد تا حضور این شرکت در بازار بین المللی تجهیزات مخابراتی را کمرنگ کند اما شاهد آن هستیم که اوضاع آنطور که طرف آمریکایی می‌خواست پیش نرفت.

آمریکا به بهانه امنیت ملی و احتمال استفاده از تجهیزات تولیدی هوآوی برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی این شرکت چینی را تحریم کرد اما هوآوی توانست با وجود ضربه‌ای که از تحریم‌ها خورد بازگشت قوی به بازار داشته باشد.

هوآوی با کمک دولت چین تغییراتی در فعالیت‌های خود ایجاد کرد و وابستگی به شرکت‌های آمریکایی برای تأمین قطعات مورد نیاز خود را کاهش داد.

این شرکت همچنین توانست جایگاه خود را در بازار تجهیزات مخابراتی جهانی را حفظ کرده و حتی در بازار فروش گوشی‌های هوشمند با دیگر رقبا از جمله اول دست به رقابت بزند.


خبر مرتبط
اما و اگرهای انتخاب جی‌ دی ونس برای آمریکا/ سنت شکنی ترامپ برای مهار چین؟

اقتصادنیوز: کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه در دوره ترامپ ابتکار صلح ابراهیم و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل مطرح شد و اتفاقاً دولت بایدن نیز این الگوی رفتاری را تداوم بخشید، گفت: «هرچند در مورد عربستان به موفقیتی نایل نشدند اما فلسفه این داستان پیمان ابراهیم این بود که مشارکت یا عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل، زمینه و مقدمات لازم را برای همکاری‌های امنیتی بین اعراب و اسرائیلی‌ها به وجود بیاورد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید