همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای آوردند

کابینه پزشکیان تکمیل شد؛ کارت سبز مجلس به 19 وزیر آقای رئیس جمهور/ پایان ماراتن بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی پزشکیان+ فیلم و اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۶۷۸۲۶
اقتصادنیوز:‌ آخرین روز از جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی مسعود پزشکیان در حالی پیگیری شد که همه 19 وزیر توانستند رای اعتماد را بگیرند.
کابینه پزشکیان تکمیل شد؛ کارت سبز مجلس به 19 وزیر آقای رئیس جمهور/ پایان ماراتن بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی پزشکیان+ فیلم و اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، پنجمین روز از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (چهارشنبه 31 مرداد)‌ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

واکنش مالک شریعتی و حمید رسایی به نطق پایانی پزشکیان

حمید رسایی در واکنش به نطق پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم متنی را در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد. 

رسایی 1

مالک شریعتی به نطق امروز مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس واکنش نشان داد. 

او بلافاصله پس از معرفی کابینه، پیش‌بینی کرده بود حداقل چهار وزیر پیشنهادی رای نخواهند آورد. 

شریعتی

همه وزیران پیشنهادی رای اعتماد گرفتند

با اعلام محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی، همه 19 وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان رای اعتماد نمایندگان را دریافت کردند.

کاور اقتصاد نیوز وزرا

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت افزود: در این برهه از تاریخ، بیش از هر چیز به وحدت و انسجام نیاز داریم، گر صید عدم شوی زخود رسته شوی، گر در صفت خویش روی بسته شوی، می دان که وجود تو حجاب ره تست، با خود منشین که هر زمان خسته شوی

وی افزود: آنچه در این برهه از تاریخ بیش از همه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام داخلی است. این بدان معنا نیست که از سلائق و باورهای خود بازگردیم اما باید در سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم‌انداز به زبان و نگاه مشترکی برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: هنگام اجرای قانون نمی‌توانیم سلایق خود را مداخله دهیم. با همه عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی کردم هم قسم خواهیم شد که قانون، سیاست‌های کلی و چشم انداز را به صورت کامل اجرا کنیم، امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و شما ما را در این چهارچوب ارزیابی کنید.

رئیس جمهور افزود: به باور و اعتقادم برمی گردم چون خیلی وقت ها تلاش کرده ام روی اعتقاداتم بایستم، تلاش کردیم پیمانی که بسته بودیم را با وفاق جلو بیاییم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: معرفی این دوستانی که اینجا نشسته اند، نشان از تعهد و پایبندی بنده به آن پیمان است عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی شده اند، از یک دسته و جناح و گروه نیستند.

وی ادامه داد: مجموعه ای از سلایق، نظرات و جناح ها و دسته ها هستند اما در یک اصل با هم مشترکیم: چشم انداز،  سیاست های کلی نظام و قانون برنامه؛ متعهدیم اینها را اجرا کنیم و قول می دهیم روی آن خواهیم ایستاد

رئیس جمهور افزود: به حرفی که می زنیم پایبندیم؛ به وعده خود عمل می کنیم با شما نمایندگان تا جایی که وقت داشتیم حرف زدیم و با هم پیمان بستیم و قول دادیم با شما تعامل کنیم و حتما تعامل خواهیم کرد

وی با تاکید بر این که با مشورت شما و سایر کارشناسان و متخصصان برای تعالی این کشور و اجرای قانون تلاش کنیم، گفت: وقتی می گویم قول می دهم و پیمانی می بندم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یک طرفه بسته شود، کمکمان کنید تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم اجازه دهید تا سلایق مختلف با هم بتوانیم در چشم انداز و چارچوب کار کنیم.

رئیس جمهور افزود: بیایید با هم برادر باشیم و باهم پیمان برادری ببندیم؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند: وحدت و انسجام ما، از نماز و روزه‌ای که می‌خوانیم بالاتر است. نماز را برای وحدت می‎خوانیم.

وی تاکید کرد:«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» همه باید باهم پیمان ببندیم و به آن ریسمان خدا چنگ بزنیم، مطمئن باشید همه ما عیب و نقص داریم؛ اگر قرار باشد من شما را و شما مرا نقد کنرد، هیچ‌کداممان کوتاه نخواهیم آمد. 

وی افزود: هرکدام از ما اگر هنر داریم، قبل از اینکه به عیب دیگران بپردازیم، به عیب خودمان بپردازیم. حل اختلاف این نیست که طرف مقابل را محکوم کنیم و به او بگوییم کوتاه بیاید. همه چیز طرف مقابل غلط و همه چیز طرف دیگر درست است؟ اینطور که نمی‌‍شود وحدت کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: من باید به‌عنوان فردی که در این مملکت بزرگ شدم و زندگی کردم، باید خودم را نقد کنم که چرا در حضور من مشکل ایجاد شد؟ من می‌توانستم حل کنم که نکردم.

وی تاکید کرد: می‌توانم به زمین و زمان گره بزنم و بگویم دیگران مشکلند و من مشکل نیستم؛ ولی من مشکلم، ما مشکلیم و اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشور بازگردانیم.

رئیس جمهور افزود: دنیامالی و نوری و علی‌آبادی ، دونفر از اینها که در مجلسند و دوستان شما هستند، خوب یا بد ما دو نفر را از مجلس انتخاب کرده‌ایم، البته خود ما هم مجلسی هستیم، ۴ دوره با شما بودیم این دوره هم در خدمتتان بودیم و از مجلس به ریاست جمهوری رفتیم

دکتر پزشکیان ادامه داد: باور دارم که ما باید با شما تفاهم کنیم و دست به دست هم بدهیم و برویم، این را باور دارم و شعار نمی‌دهم، تا اینجا هم که دیدید سعی کردم با وفاق و همدلی با شما بیایم همه کسی را که باید با آنها وفاق داشته باشیم سعی کردم با وفاق بیایم.

وی افزود: ۴ وزیر دیگرمان، دکتر ظفرقندی، میدری ، همتی و صالحی امیری؛ من از هیچ چیز سردرنیاورم از بهداشت و درمان سردرمیاورم، اعتماد کنید، اینگونه نیست که کسی بیاید و جهت‌گیری او در مقابل ولایت و سیاست باشد و من با او کنار بیایم، در مناظرات هم با قدرت از ولایت و اعتقاد و انقلاب دفاع می‌کردم و می‌کنم و در دانشگاه تهران جلسه گذاشته بودم برویم ببیند چه گفته‌ام، من که کوتاه نمی‌آیم، چه کسی گفته اینها در مقابل ولایتند.

وی گفت: چرا دارید کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم، همه وزرای بهداشت و درمان قبلی آقای ظفرقندی را تایید کردند ، راست یا چپ، آدم سالم، صادق، جبهه‌ای، جانباز.

رئیس جمهور افزود: شما می‌دانید مرا برای کاندیدایی نمایندگی ردصلاحیت کرده بودند، وقتی نگاه بسته است همین است، در صورتی که با تمام وجودم به این انقلاب و این مملکت و رهبری اعتقاد دارم، ولی حرف دارم

وی گفت: من مجبور بودم به عنوان نماینده در کنار مردم بایستم و دوباره در کنار مردم خواهم بود اینجا هستم برای اینکه مشکل مردم را حل کنم، گره از گره مردم باز کنم، اینجا نیستم که در مقابل مردم بایستم، وظیفه دارم که این کار را انجام دهم.

رئیس جمهور اظهار داشت: باور دارم که باید با نمایندگان مجلس تفاهم کرد و دست به دست هم دهیم، اینها شعار نیست.

وی گفت: به بنده اعتماد کنید، اینطور نیست که اگر جهت‌گیری کسی در مقابل ولایت باشد بنده با او کنار بیایم، چه کسی گفته که این افراد در مقابل ولایت هستند. چرا اصرار داریم کسی که با ماست را از کشتی پیاده کنیم؟

وی تاکید کرد: تمام وزرای قبل بهداشت و درمان از راست تا چپ دکتر ظفرقندی را تایید کرده‌اند. انسانی سالم، جبهه‌ای و جانباز است اما خب حرف برای گفتن دارد. من هم حرف دارم.

دکتر پزشکیان افزود: صلاحیت بنده را برای نمایندگی مجلس رد کرده بودند. وقتی نگاه بسته است همین است. در صورتی که با تمام وجود به انقلاب و مملکت و رهبری اعتقاد دارم اما حرف برای گفتن دارم. من مجبور بودم که به عنوان نماینده در کنار مردم بایستم و دوباره در کنار مردم خواهم بود. اینجا هستم که مشکل مردم را حل کنم و گره از گره آنان باز کنم نه اینکه در مقابل مردم بایستم.

رئیس جمهور افزود: اگر دست به دست هم بدهیم می توانیم قدرت و عزت را به کشور برگردانیم، در جبهه‌ها رقابت برای جنگیدن و شهید شدن و فداکاری و ایثار بود، برای اینکه مشکلات مملکت را در بحران‌ اقتصادی و مدیریتی حل کنیم، باید بر همین اساس با هم رقابت کنیم، نه این‌که یکدیگر را تخریب کنیم. 

وی تاکید کرد: راه نجات ما وفاق و همدلی و انسجام است. ما نظر شما روی چشم‌مان می‌گذاریم. من در مسئولیت‌ها تنها تصمیم نخواهم گرفت و با شما مشورت می‌کنم و نظر شما را در تصمیماتم بر اساس شایستگی و تجربه و علم لحاظ می‌کنم. 

وی ادامه داد: اگر هر کدام کار خودمان را بکنیم، بعید است از این بحران‌ها بیرون بیائیم، برای انتخاب آقایان عراقچی، خطیب، مومنی، کاظمی، سرتیپ نصیرزاده، سیمایی صراف بدون هماهنگی این کار را نکرده‌ایم؛ چه با کمیته‌ها و چه با بالا و کسانی که باید هماهنگ می‌کردیم. امکان ندارد کسی را برای تقابل انتخاب کرده باشیم، من با تمام وجود برای وحدت و وفاق آمده‌ام؛ در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود ولی وقتی دیدم در مورد آنها تفاهم و توافق نیست، از آنها کوتاه آمدم. چون تفاهم برای من مهم‌تر از گزینه ایده‌آل بود. برای وحدت کوتاه آمده‌ام، در مورد افراد معرفی‌شده حداکثر توافق و تفاهم با نهادهایی که باید، انجام شده است.

رئیس جمهور با بیان این که می خواهیم مشکلات را حل کنیم کمکمان کنید، ما با هم می توانیم، اظهار داشت: من به عنوان یک ایرانی نمی توانم بپذیرم آنطرف آبی ها رشد کنند و ایرانی ها با حسرت به آنها نگاه کنند

دکتر پزشکیان اظهار داشت: هیچی از آنها کم نداریم باید دست از این دعواهای بیخودی برداریم وحدت کنیم در اجرای این چشم انداز هم قسم شویم و جلو برویم

وی ادامه داد: هر وقت پایمان را آن سوی خط گذاشتیم، به ما بگویید فکر نکنید می خواهیم خیانت کنیم، به خدا می خواهیم به این مردم خدمت کنیم؛ می خواهیم همان چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده، با قدرت به آن برسیم، در نتیجه از شما برادران و خواهران درخواست عاجزانه داریم این وفاق و وحدت را در تیم ما به هم نزنید.

وی افزود: نمی گویم عیب ندارم مکر می شود آدم عیب نداشته باشد؟ بنده نمی گویم ایده آلیم، ما رسیدیم به اینجا، شما هم با همه این نقص ها و عیب ها این وفاق ما را به هم نزنید. به شما قول می دهیم در خدمت شما و مردم عزیز کشور باشیم و هر چه از دستمان بربیاید در طبق اخلاص خواهیم گذاشت و تا زمانی که جان در بدن داریم، اجرایی خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: همه عزیزانی که اینجا هستند کارشناس و نخبه اند هیچ یک تازه به میدان رسیده نیستند مشکل ما در زبان مشترک است و این زبان مشترک، چسم انداز، سیاست های کلی نظام و قانون برنامه است.

وی تصریح کرد: آقای دکتر همتی که اینجا نشسته اند، فردی هستند که هم در اقتصاد هم در بیمه هم در بانک هم در دانشگاه تجربه دارند و کار کرده اند، همه این اطلاعات را بنده در بالا هماهنگ کرده ام و چه با رئیس مجلس؛ یعنی با هم تفاهم کرده ایم. صالحی امیری وزیر بوده، رئیس کتابخانه ملی بوده، رئیس کمیته المپیک بوده آقای دنیامالی که دیگر مال خودمان است.

رئیس جمهور افزود: چهل سال است که می‌خواهیم عدالت و برادری و انصاف را در این مملکت راه بیاندازیم اما هر روز با هم دعوا می‌کنیم، این منیت است که اجازه نمی‌دهد با شما باشم. این منِ شماست که اجازه نمی‌دهد با ما باشید.

وی تاکید کرد: دست به دست هم دهیم برای ایران، برای مردم و برای مملکتمان. با تمام وجود به همه عزیزانی که اینجا حضور دارند رای دهید، دکتر عراقچی، اولین کسی بود که آقا تائید کردند حتی قبل از اینکه اسامی وزرا را اعلام کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ممکن است قدری ضعیف باشیم، ولی اگر انسجام و وحدت داشته باشیم و کارشناسان و نخبگان را وارد جریان کنیم، مشکلی نیست که نتوانیم از سر راه برداریم؛ همانطور که در جبهه‌ها توانستیم.

دکتر پزشکیان تصریح کرد: در جنگ با عراق، تنها عراق نمی‌جنگید؛ تمام دنیا پشتیبان عراق بودند. ما که پول نداشتیم اما باور و اعتقادی وجود داشت؛ آنهایی که در جبهه بودند، آمده بودند جانشان را در راه وطنشان فدا کنند.

وی افزود: جنگ امروز، بدتر از جنگ ایران و عراق است؛ باید همه دست به دست هم بدهیم و قدم اول این است که دست از اختلافات گذشته برداریم. 

وی ادامه داد: بپذیرید که من می‌خواهم برادر شما باشم؛ من می‌پذیرم که شما برادر و خواهر من هستید. بپذیریم که می‌خواهیم با تمام وجود به این مردم در آن چارچوب و چشم‌انداز، خدمت کنیم.

وی گفت: کمکمان کنید این وحدت و انسجام و این وحدت و همدلی، با رأی برهم نخورد. با رأی‌هایی که دارید. ما را بپذیرید؛ ما با شماییم و شما و مردم را می‌پذیریم و هیچ غرور و تکبری را در خودمان احساس نمی‌کنیم، ما نوکری مردم را در خودمان احساس می‌کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: وزیر ارشاد که نمی‌آمد، آقا به او دستور داده و آمده، من نمی‌خواهم این حرف‌ها را بزنم، چرا مرا وادار می‌کنید این حرف‌ها را بگویم، ایشان را صدا کردم، آمد، صحبت کردیم، چند بار گفت نه و رفت، رفتم خدمت آقا گفتم، این لیست است و این افراد در لیست هستند و گفتم او نیامد، همانجا تلفن را گرفت و گفت به ایشان بگویید که بیاید

وی تصریح کرد: من نمی‌خواهم جزئیات را بگویم، من می‌خواهم بگویم هماهنگ شده‌ایم و به اینجا آمده‌ایم، شما از ما بپذیرید، خانم صادق را خود آقا گفتند که باشد، چرا مرا وادار می‌کنید چیزهایی که نباید را بگویم، همه این عزیزان با هماهنگی و تفاهم به اینجا آمده‌اند خیلی از آدم‌هایی که یک ذره در آنها شک بود، بدون اینکه بگوییم در لیست‌ها نیاوردیم

وی گفت: برادرمان آقای اتابک یک لیستی درست کرده بودند و آورده بودند ما لیست را نگاه کردیم، صحبت کردیم خداوکیلی نمی‌خواستم عوض کنم، بعد دیدیم برادرمان هم در بنیاد مستضعفان بوده و هم در اقتصاد و هم در بازار و صنعت بوده و کارهای بزرگی کرده است.

رئیس جمهور افزود: اگر می‌خواهید آدم‌ها را بشناسید با تئوری نشناسید در میدان عمل بشناسید، حرف و عمل خیلی فاصله دارد، ایشان کارهایی زیادی در صنعت، فولاد انجام داده است

آغاز روند اخذ رای اعتماد

فرآیند اخذ رای اعتماد به 19 وزیر پیشنهادی دقایقی پیش با خروج وزیران پیشنهادی آغاز شد.

آخرین دفاع مسعود پزشکیان از کابینه پیشنهادی

با اتمام جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مسعود پزشکیان برای آخرین دفاع از 19 وزیر پیشنهادی پشت تریبون مجلس حاضر شد.

مجلس بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را به پایان رساند

بعد از برگزاری ۵ روز جلسات متوالی، دقایقی پیش رسیدگی به صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

طی چند روز گذشته نمایندگان موافق و مخالف از وزرا، نظرات خود را بیان کرده و وزرای پیشنهادی نیز به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

پزشکیان در اولین روز بررسی صلاحیت وزرا به تشریح برنامه‌های دولت و دفاع از کابینه خود پرداخت و در آخرین روز بررسی صلاحیت نیز با استفاده از فرصت باقی مانده وزرای پیشنهادی، مجدداً از گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی تا ساعتی دیگر در مورد وزرای پیشنهادی دولت رأی‌گیری خواهد کرد.

دنیامالی: برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است

احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در مجلس، گفت: از اعتماد ریاست محترم جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به بنده به عنوان خدمتگزار ملت در حوزه ورزش و جوانان قدردانی می‌نمایم. همچنین با بهره‌گیری از جامعه دانشگاهی، اساتید ورزشی کشور و تجارب وسیع نقشه مدیریت ورزش و جوانان را در قالب کلیات برنامه تقدیم نمایندگان محترم گردید.

[دنیامالی: برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است]

وی افزود: در کمیسیون‌های مختلف ونیز در طی دو جلسه در کمیسیون محترم فرهنگی به تشریح برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان پرداخته شد. ضمن آنکه از رویکرد عالمانه شما نمایندگان محترم در امور ورزش و جوانان سپاسگزاری می‌نمایم.

دنیامالی بایدبرنامه برای جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران را ارائه دهد

حمیدرضا عزیزی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: سهم ورزش در تولید ناخالص ملی ۶ دهم درصد است و سوال بنده از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آن است که چه برنامه‌ای برای ارتقای آن دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه فقط ۱۰ درصد از مردم جامعه ما به توصیه‌های ورزشی توجه می‌کنند و شما چه راهکاری برای رفع کم تحرکی مردم دارید؟ همچنین در برخی مناطق محروم بخش خصوصی آنطور که باید و شاید در حوزه ورزش اقدامی انجام نمی‌دهد که این مشکل هم باید حل شود.

فراکسیون مستقلین مجلس به کلیه وزرای پیشنهادی رأی اعتماد خواهد داد

فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در نشست صبح امروز خود مقرر کرد که با توجه به برنامه‌های وزرای پیشنهادی و ضرورت تشکیل دولت وفاق ملی، به اتفاق آرا به تمامی وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان رأی دهد.

«دنیامالی» فرزند ورزش است

«غلامحسین زارعی» موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: دوستانی که به عنوان موافق و مخالف صحبت می‌کنند، خدایی نکرده در قالب نقد سیاه نمایی کنیم چرا که رسانه‌های بیگانه چشم شأن به صحن مجلس است.

وی ادامه داد: برخی از دوستان عدالت را رعایت نمی‌کنند و صحت‌هایشان نه بوی موافقت دارد و نه بوی مخالفت دارد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: برخی از مطالبی که مطرح شد ارتباطی به دنیامالی ندارد. وزیر پیشنهادی ورزش فرزند ورزش و بزرگ شده در این حوزه است.

بین بخش ورزش و جوانان توازن ایجاد شود

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: باید به مساله جوانان در وزارت ورزش بیش از پیش توجه شود چرا که جوانان ایرانی با معضلاتی چون نرخ بالای بیکاری و افزایش سن ازدواج مواجه هستند. هیچ گاه بین بخش ورزش و جوانان این وزارتخانه توازن وجود ندارد و بیشتر بخش ورزش مورد توجه قرار می‌گیرد که تقاضای ما از دنیامالی آن است که در صورت کسب رأی اعتماد بین این دو بخش در وزارت ورزش و جوانان تعادل و توازن ایجاد کند.

دنیامالی پرچم ایران را در ورزش جهانی برافراشته می‌کند

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده موافق احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم در دفاع اظهار کرد: آغاز کار دولت چهاردهم همزمان با اجرای برنامه‌های هفتم توسعه است و با قدرت به وزرای پیشنهادی رأی خواهیم داد. دنیا مالی شخصی است که امانت داری او همچنین امانت‌داری‌اش برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در ۴۵ سال روشن است.

وی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را متعهد، متخصص و کارآمد معرفی کرد و ادامه داد: او از خانواده معظم شهدا و رزمنده دفاع مقدس است و شاید در جایی این مسائل را مطرح نکرده باشد و از آنجایی که من با او دوستی دیرینه و ۴۰ دارم این مسائل را مطرح می‌کنم. شاید خود آقای دنیا مالی حاضر به گفتن این موارد نباشد او از فرماندهان دفاع مقدس بوده، ۸ سال رزمنده دفاع مقدس بوده و هیچ جا این مورد را مطرح نکرده است.

«دنیامالی» هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست اما از او دفاع می‌کنیم

«مالک شریعتی نیاسر» در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: این روزها صحبت از وفاق ملی است. علت حضور بنده هم همین است. موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب که تلفیق مدیریت و دانش و ورزش است.

وی ادامه داد: دنیامالی همفکر و هم جناح ما نیست اما از او دفاع می‌کنیم.

گودرزی: دنیامالی نماینده ایران در مجامع آسیایی بوده وتجربه دیپلماتیک دارد

حمیدرضا گودرزی نماینده الیگودرز و موافق احمد دنیا مالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم به دفاع از او و برنامه‌هایش پرداخت و گفت: آقای دنیامالی یکی از مدیران کارکشته و همچنین پیگیر است و این فقط سخن من نیست و صحبت دوستان من در کمیسیون عمران نیز است. وزیر پیشنهادی با سال‌ها تجربه مدیریتی در عرصه ورزشی شناخت نیازها و چالش‌های موجود در این حوزه به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهادی ورزش و جوانان نه تنها در عرصه مدیریتی کلان بلکه در سطح پایه و قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد و این تجربه نشان می‌دهد به ایجاد پل‌های میان سطوح مختلف ورزشی و راهکارهای علمی و کارآمدی برای بهبود شرایط موجود ارائه خواهد داد.

دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: همه ما باید کارآمدی را در وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار دهیم. دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای تصدی وزارتخانه‌های کشاورزی و ورزش معرفی شده‌اند که عملاً هر دو نفر آنها برای این وزارتخانه غیرمتخصص هستند.

زارعی تاکید کرد: ما باید نسبت به بررسی کارنامه و عملکرد همکاران خود دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. رشته علمی دنیامالی هیچ نسبتی با وزارت ورزش و جوانان ندارد و تخصص وی حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی افزود: دنیامالی در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم عضو کمیسیون عمران و همچنین عضو شورای عالی مسکن بوده است. وی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. وی هیچ تخصص و نسبتی با جوانان ندارد.

قالیباف: رأی‌گیری درباره وزرای پیشنهادی به صورت کاغذی انجام می‌شود

عباس گودرزی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در تذکری شفاهی، گفت: شنیدم که قرار است رأی‌گیری درباره وزرای پیشنهادی به صورت یکجا انجام شود.

وی افزود: درخواست ما این است که رأی‌گیری تفکیک شده و به صورت جداگانه برای هر وزیر باشد و برگه‌های رأی هم جداگانه رعایت شود. این موضوع در آئین‌نامه آمده است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از وقت وزیران در پایان و به صورت یکجا از آنها دفاع کند و پس از آن رأی‌گیری به عمل می‌آید و شمارش و اعلام نتیجه آرا پس از رأی‌گیری برای همه وزرا خواهد بود.

وی بیان کرد: در هیچ جای آئین‌نامه نیامده که رأی‌گیری برای وزرا به صورت تک تک و جداگانه باشد. البته بنده درباره شیوه رأی‌گیری توضیح می‌دهم که با کارت خواهد بود.

موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با اکثریت آرا دنیامالی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تشخیص دادند.

وزیر پیشنهادی نیرو: ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد

«عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس در تشریح اقدامات و برنامه‌های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون ناترازی سوخت و کمک رسانی بخش خصوصی، عنوان کرد: نمایندگان محترم! در نطق خود فکر می‌کنم به بیشتر سوالات شما پاسخ گفتم. ناترازی آب و برق بحث مهمی از وظایف وزارت نیرو است. این حق شما بزرگواران است که مطمئن شوید فرد امینی برای این امر انتخاب شده است، اما فراموش نکنید این یک امر چند وجهی است. آنچه خدمت شما عرض کردم این بود که متعهد به شما و مردم و قوانین و مستندات هستم و قول می‌دهم در کمال صدق مسیر را با شما طی کنم.

وزیر پیشنهادی نیرو خاطرنشان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد ناترازی برق ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد و آن را به خارج از استاندارها برده است و از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو کفاف هزینه‌ها را نداده است. کسری بودجه و عدم تحقق بودجه‌های عمرانی نقش دولت را کاهش داده است. ذکر این نکته ضروری است که ما هنوز نتوانستیم گفتمانی برای بهتر مصرف کردن با مردم داشته باشیم.

علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو است

روح الله لک علی آبادی نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه با وزیر پیشنهادی نیرو هیچ نسبت خانوادگی ندارد تصریح کرد: آقای علی آبادی فرد توانمندی است و امروز بزرگترین مشکل ما در صنعت آب و برق است و کشاورزان ما همینطور صنعتگران ما بیشترین آسیب را می‌بینند.

علی آبادی با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی سوابق مدیریتی و اجرایی متنوع و مثبتی در زمینه آب و برق دارد، ادامه داد: ساماندهی ناترازی‌ها عمیق آب و برق کشور با تمرکز بر احیای اقتصاد آب و برق نیازمند وزیری توانمند و اجرایی و معتقد به اجماع و دید فرابخشی است ه با توجه به سوابق ارزشمند آقای علی آبادی می‌توان انتظار داشت که تحت نظر او تحولات مثبتی در این دو حوزه طی ۴ سال صورت پذیرد.

نماینده درود و ازنا که وزیر پیشنهادی نیرو را از جهات مختلف مناسب تصدی وزارت نیرو می‌داند، بیان کرد: آقای علی آبادی مناسب‌ترین گزینه برای اداره وزارت نیرو در شرایط فعلی است زیرا او تجربه و پختگی لازم رویکرد فراجناحی و بین بخشی و توانایی اداره وزارت نیرو را به نحو مطلوب دارد.

علی‌آبادی عملکرد فاجعه‌آمیزی در مپنا داشته است

حمیدرضا گودرزی نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: نمایندگان مجلس ما امروز باید تصمیمات سرنوشت سازی بگیریم و باید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دقت کافی داشته باشیم.

گودرزی اظهار کرد: در صورتی که علی آبادی وزیر نیرو شود نه تنها به منافع ملی آسیب می‌زند بلکه ما را از رسیدن به اهداف برنامه توسعه دور می‌کند. مگر ما مشکلات خودروسازی را فراموش کرده‌ایم و علی آبادی با وزارت صمت چه کرد که می‌خواهیم وزارت نیرو را به وی بسپاریم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی عملکرد فاجعه باری در مپنا داشت و یک نمونه از شاهکارهای مدیریتی وی در سال ۹۵ بود. در آن مقطع دولت وقت برای حل مشکل برق می‌خواست قراردادی مبنی بر ساخت ۷ نیروگاه ترکیبی منعقد کند که علی آبادی جلوی آن قرارداد بزرگ را گرفت و اگر آن قرارداد اجرایی می‌شود امروز تا این حد مشکل آب و برق نداشتیم.

وزیر پیشنهادی نیرو برای گذر از تنش آبی در کشور سد بسازد

هادی هاشمی‌نیا نماینده خرم آباد و موافق وزیر پیشنهادی نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: کشور منطقه ما در منطقه خشک قرار گرفته و با تغییر اقلیم هوا گرم‌تر خواهد شد و در آینده با تنش آبی مواجه خواهیم شد و این خطر جدی است و مدیریت آب یکی از وظایف وزارت نیرو است.

وی همچنین اظهار کرد: وضعیت فعلی منابع آب کشور و مصرف آب شرب هم در بخش شهری و روستایی تا حدود زیادی به منابع زیرزمینی وابسته است را می‌طلبد که برنامه دقیقی داشته باشیم و مدیریت صحیحی که بتوانیم در مقابل این تنش و این خطر مادگی داشته باشیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

نماینده خرم آباد احداث سد را یکی از راهکارهای مقابله با تنش آبی پیش روی کشور معرفی کرد و ادامه داد: در استان و شهرستان خرم آباد و سایر شهرستان‌ها که قرار شد سدهای زیادی احداث شود اما متأسفانه فقط دو سد محقق شد و مابقی ساخته نشد. این مهم که امری حیاتی برای آب شرب و کشاورزی است نیاز است که وزیر پیشنهادی در صورت اخذ رأی اعتماد به این موضوع بپردازد.

علی‌آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود

محسن بیگلری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کاش علی آبادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شد که در آن صورت بنده در موافقت با وی صحبت می‌کردم.

وی بیان کرد: وزارت نیرو بسیار مهم است و به دلیل کاهش بارش طی سال‌های اخیر مشکلاتی در زمینه آب و برق در کشور ایجاد شده است. همچنین آب زیرزمینی هم در ازای خشکسالی‌های پی در پی دچار بحران جدی تری شده و در زمینه برق هم مشکل داریم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در چند دهه اخیر مدیریت خوبی را در وزارت نیرو شاهد نبودیم و در این شرایط انتخاب وزیر نیرو بسیار حیاتی است و باید فردی اصلح سکاندار این وزارتخانه شود.

بیگلری متذکر شد: علی آبادی در مپنا عملکرد خوبی داشت و در وزارت صمت هم به خوبی عمل کرد و کاش برای آن وزارتخانه معرفی می‌شد. عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده در حالی که فردی باید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد که در این حوزه سابقه داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی آبادی صرفاً و در چندین سال قبل معاون وزیر نیرو بود که مشکلات این وزارتخانه در آن مقطع مثل زمان فعلی نبود و وی شناختی از مشکلات فعلی این وزارتخانه ندارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در تابستان گرم امسال در برخی از مناطق کشور شاهد قطعی برق خانگی و کشاورزی بودیم و در این شرایط چگونه از کشاورزان انتظار جهش تولید می‌توانیم داشته باشیم.

بیگلری تاکید کرد: کار وزارت نیرو بسیار سخت است و این وزارتخانه مشکلات زیادی دارد. سوال بنده از علی آبادی آن است که آیا برای برق خورشیدی برنامه قابل اجرا دارد؟ برنامه وی برای مدیریت سدها چیست؟ همچنین سوال بعدی بنده از وزیر پیشنهادی نیرو آن است که آیا در انتصابات شایسته سالاری را مد نظر خواهد داد؟ همچنین برنامه وی برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و کارکنان آب و برق چه خواهد بود؟

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: عباس علی آبادی بهترین گزینه برای ادامه کار در وزارت صمت بود و نباید برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی می‌شد.

کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه است

«رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه است. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس افزود: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر و اندیکا در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

بیگلری به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو پشت تریبون رفت

محسن بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو سخنرانی کرد.

آغاز پنجمین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی

پنجمین و آخرین روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی صبح امروز با ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید